Taxiurile robot încep să dea rateuri. Spaimă pentru un călător când mașina a început să se învârtă în cerc

Taxiurile robot încep să dea rateuri. Spaimă pentru un călător când mașina a început să se învârtă în cerc

Mike Johns, consultant în inteligență artificială, a optat pentru un taxi Waymo pentru a explora viitorul tehnologiei de transport. Totuși, taxiul robotizat a intrat într-o buclă, rotindu-se de opt ori într-un spațiu îngust dintr-o parcare. Incidentul a fost surprins într-un videoclip pe care Johns l-a postat pe rețelele de socializare.

„Ce se întâmplă? Mă simt ca și cum aș fi fost păcălit”, a declarat acesta. 

Waymo, divizia de vehicule autonome a Alphabet, a raportat o întârziere de doar cinci minute. Reprezentanții companiei au recunoscut problema și l-au contactat pe Johns prin intermediul sistemului mașinii. Angajatul Waymo care a intervenit a confirmat primirea unei notificări referitoare la o eroare de rutare, dar nu a fost capabil să preia controlul vehiculului.

Taximetrist, salvat de polițiști înainte să-și dea foc. Bărbatul era dezamăgit de femei

Problemele cu tehnologia autonomă nu sunt izolate. Waymo a fost implicată în mai multe incidente care au stârnit îngrijorări cu privire la siguranța tehnologiei autonome. În luna iunie 2024, compania a rechemat 672 de vehicule după ce o mașină a lovit un stâlp. În plus, robotaxiurile Waymo au avut dificultăți în a naviga în jurul bălților sau au frânat brusc în fața unor păsări.

În februarie 2024, două vehicule Waymo au intrat în coliziune cu același camion la câteva minute distanță, ceea ce a condus la implicarea companiei într-o investigație federală. Aceste incidente evidențiază dificultățile întâmpinate de tehnologia autonomă, care, deși promite un viitor inovator, nu este lipsită de neajunsuri. Mike Johns a reacționat, afirmând că, deși este conștient de riscurile asociate tehnologiei autonome, a fost surprins că o astfel de situație a avut loc în cazul său.

 „Lucrez în domeniul tehnologiei și am vrut să susțin acest tip de inovație. Este viitorul în care ne îndreptăm”, a spus el, conform CNN.

Waymo a efectuat o actualizare de software în urma incidentului raportat, însă Johns nu a primit încă un răspuns detaliat din partea companiei. Totuși, el ia în considerare, într-o oarecare măsură, posibilitatea de a utiliza serviciul în viitor, după ce va purta o discuție suplimentară cu reprezentanții Waymo.

Tehnologia autonomă, în special robotaxiurile, reprezintă un pas semnificativ în evoluția transportului. Cu toate acestea, incidentele precum cel trăit de Mike Johns evidențiază faptul că tehnologia nu este încă perfectă. Waymo continuă să abordeze problemele prin actualizări regulate, dar întrebările legate de siguranță rămân o preocupare majoră.  

Asiaticii au primit undă verde să se angajeze ca șoferi de taxi sau ridesharing în România

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *