De ce nu va organiza Ministerul Educației olimpiade școlare pentru clasele I – IV în acest an. Anunțul ministrului Daniel David

De ce nu va organiza Ministerul Educației olimpiade școlare pentru clasele I – IV în acest an. Anunțul ministrului Daniel David

„Văd că este primită în spațiul public cu multă curiozitate vestea că Ministerul Educației și Cercetării nu organizează olimpiade școlare pentru clasele I – IV în anul 2025. Din respect pentru această preocupare, ca să punem acest lucru în context, iar apoi în profunzime psihoeducațională, iată cum stau lucrurile, pentru o înțelegere mai clară a acestei decizii: Adevărul este că ministerul nu a organizat olimpiade școlare pentru clasele I – IV nici anul trecut (2024), așa că nu este chiar o premieră”, a transmis ministrul.Potrivit acestuia, participarea la olimpiade organizate de minister aduce o greutate mai mare concursurilor, „începând să stimuleze prea devreme o industrie a meditațiilor și focalizări prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele (tot de bază), ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competențelor-cheie”.

Ministrul Educației anunță o reformă majoră: elevii și profesorii, vizați deopotrivă. Ce se întâmplă cu programul „Masa cald㔄Am înlocuit la nivelul învățământului primar evaluarea prin note cu evaluarea prin calificative tocmai în lumina lucrurilor descrise mai sus, pentru a nu produce prea devreme segregare între copii (și școli) și afectarea stimei de sine, important fiind aici să dezvoltăm nivelul elementar al tuturor competențelor-cheie, în ritmul personal al fiecărui copil, nu să facem diferențieri prea fine (și adesea nerelevante) și prea devreme între copii. În același spirit, la aceste vârste se urmărește mai ales dezvoltarea cooperării și a lucrului în echipă, competiția, importantă și ea, trebuind însă gândită la acest nivel în acest context”, a explicat Daniel David.El a adăugat că, pentru a stimula competiția adecvată, ministerul nu interzice derularea unor concursuri locale, regionale, naționale asumate autonom și responsabil de școală și cu consultarea părinților, care pot pătrunde într-un portofoliu educațional mai extins, dar nu au greutatea și mesajul unei olimpiade organizate de minister, scrie Agerpres.”Așadar, hai să ne focalizăm în clasele I – IV pe dezvoltarea riguroasă și în ritmul personal, la cât mai mulți copii, a tuturor aspectelor elementare necesare competențelor-cheie, fără să distorsionăm acest proces prea devreme prin focalizarea pe olimpiade organizate de minister, cu accente prea timpurii pe anumite domenii, ignorându-se altele, dar lăsând școlilor posibilitatea să facă comparații responsabile și voluntare prin concursuri locale/regionale/naționale ce pot intra într-un portofoliu educațional extins”, a completat ministrul Educației. 

Daniel David, mesaj de Ziua Culturii Naționale: „Trebuie să ieșim în spațiul public și să ducem din nou lumina cunoașterii în zone în care a început să reapară întunericul și obscurantismul”

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *