„În ciuda faptului că a fost o relativă noutate, primită, iniţial, pe bună dreptate, cu rezervă şi îngrijorare de unii actori din educaţie şi societate – pe alocuri cerându-mi-se să le anulez, deoarece nu se pot organiza -, în final, aşa cum am anticipat, prin implicarea ministerului, profesorilor şi managerilor în beneficiul elevilor, lucrurile s-au desfăşurat în condiţii bune, fără probleme majore”, transmite, vineri seară, Daniel David. Ministrul subliniază că au existat şi „unele dificultăţi inerente care au apărut într-un demers atât de complex”, dar că acestea au fost rezolvate mai ales pe plan local, fără implicarea ministerului. „Acest model colaborativ este soluţia pentru schimbări de succes în domeniul nostru.Îi felicit pe elevi şi le mulţumesc tuturor celor implicaţi!”, adaugă ministrul. Elevii de clasa a XII-a au susţinut, săptămâna trecută şi săptămâna aceasta, probele de evaluare a competenţelor în cadrul examenului de bacalaureat. Acestea nu sunt evaluate cu note, ci cu calificative: începător, mediu, avansat, experimentat. Testările din acest an şcolar s-au desfăşurat în baza unei metodologii elaborate în anul 2024, pe care ministrul a anunţat că nu a modificat-o „din respect” pentru elevi.
Posted inActual
Daniel David a tras concluzia că după încheierea probelor de competențe ale bacalaureatului, modul de organizare al celor implicați poate fi un model pentru schimbarea educației în România
