Clienții băncilor se confruntă cu un nou risc, iar cei care nu sunt atenți s-ar putea să își piardă economiile din cauza unei tentative sofisticate de fraudă. Un mesaj text periculos, care pare să provină de la instituții bancare de încredere, a devenit o metodă eficientă pe care escrocii o folosesc pentru a înșela utilizatorii și a obține acces la conturile lor, ulterior golindu-le.
Clienții băncii cărora li se cere în prezent să actualizeze aplicația prin SMS ar trebui să se abțină de la a face acest lucru. Aceștia ar trebui să ștergă imediat SMS-ul în numele Commerzbank. Greșelile evidente de ortografie, salutul impersonal („Dragă client”) și cererea neobișnuită dezvăluie rapid mesajul scurt ca fiind un fals, conform Ruhr24.de.
Link-ul conținut în SMS este, de asemenea, tipic pentru așa-numita înșelătorie „smishing”. „Victima ar trebui să folosească acest lucru pentru a se conecta la serviciile bancare online – se presupune că pentru a compara datele și pentru a preveni blocarea contului”, explică Commerzbank. Dacă clienții băncii afectați fac clic pe link, aceștia vor fi direcționați către un site web care a fost manipulat de fraudatori. Acest lucru este „cu greu de distins de cel al realității bancare online”.
Clienții băncii ar trebui să devină imediat suspicioși de îndată ce li se cere din nou să introducă date cu caracter personal, cum ar fi numele, IBAN-ul și adresa pe site-ul web indicat în SMS. Oficiul Federal pentru Securitatea Informației (BSI) avertizează: „Oricine se lasă înșelat și introduce, de exemplu, numărul cardului de credit, inclusiv perioada de valabilitate și codul de securitate, pe un site web fals al unei bănci, le oferă făptuitorilor tot ceea ce au nevoie pentru a se folosi de toți banii din cont.”