Criză în industria auto. Cel mai mare producător din Europa de baterii electrice pentru mașini cere intrarea în faliment

Criză în industria auto. Cel mai mare producător din Europa de baterii electrice pentru mașini cere intrarea în faliment

Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor.Criză în industria auto europeană. O marcă de lux dă afară angajații de la fabricile din Germania

Piața de baterii pentru mașini electrice tocmai a fost zguduită de un anunț venit din partea Northvolt. Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, care este și cel mai mare astfel de producător din Europa, a anunțat că a cerut să intre în faliment, conform prevederilor capitolului 11 al Codului de Legi al Statelor Unite.

Compania a primit deja un împrumut de 100 de milioane de dolari pentru a evita falimentul

Oficialii companiei anunță că operațiunile Northvolt vor continua în regim normal chiar și în perioada falimentului. Este de așteptat ca restructurarea companiei să fie finalizată până în primul trimestru din 2025. Până atunci, Northvolt a primit deja un împrumut în valoare de 100 de milioane de dolari pentru a încerca să treacă de faliment și să elimine riscul de a fi desființată compania. Acest împrumut vine din partea celor de la Scania, producătorul suedez de camioane.

Potrivit publicației Reuters, Northvolt a semnat un acord în luna octombrie cu o entitate necunoscută pentru a-și asigura temporar finanțarea.

Criza bate la ușă: Un mare producător auto concediază 14% din forţa sa de muncă europeanăCompania suedeză, aflată în dificultate din cauza problemelor de producție și a pierderii de clienți importanți, a încercat să negocieze cu mai mulți investitori, însă negocierile au eșuat.

 

Cererea de intrare în faliment a companiei Northvolt este o lovitură puternică pentru industria europeană de baterii pentru mașini electrice, dar și pentru speranțele Uniunii Europene de a-și reduce dependența față de companii din China ca BYD sau CATL.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *