Platformă MAI pentru reclamații în trafic. Cum vor fi pedepsiți șoferii agresivi și grăbiți

Platformă MAI pentru reclamații în trafic. Cum vor fi pedepsiți șoferii agresivi și grăbiți

Aplicația care îi dă de gol pe șoferii agresivi

Abaterile care pot fi raportate includ tăierea feței altor mașini, ignorarea trecerilor de pietoni, depășirea coloanelor de la semafor, slalomul printre autovehicule sau intimidarea prin apropierea excesivă și semnalizări repetate. Pentru ca o sesizare să fie validată, aceasta trebuie susținută de un clip video clar care să surprindă momentul abaterii.

Platforma, disponibilă pe hub.mai.gov.ro, a devenit activă duminică, 27 octombrie. Pentru a face o sesizare, utilizatorii trebuie să își creeze un cont și să se autentifice. Accesul se face pe baza unui cont de e-mail și a unei parole, dar platforma poate fi accesată și prin portalul ghișeul.ro, utilizând aplicația ROeID. După autentificare, reclamantul completează un formular în care specifică locația, data, ora incidentului și numărul de înmatriculare al vehiculului vizat, iar la final încarcă clipul video.

Unii șoferi au exprimat însă rețineri legate de utilizarea telefonului mobil pentru înregistrarea incidentelor în trafic, subliniind riscurile asociate pentru propria siguranță. Totodată, alți conducători auto consideră că platforma ar putea conduce la raportări excesive, dar că ar putea aduce și o mai mare siguranță în trafic.

Pentru a preveni abuzurile, platforma limitează la o singură sesizare per vehicul pe zi și la maximum șapte sesizări pentru aceeași locație într-un interval de 15 zile. În plus, reclamațiile nu pot fi anonime – utilizatorii trebuie să furnizeze numele complet, codul numeric personal și un număr de contact. Mai mult, introducerea de date false poate atrage răspunderea penală, conform avertismentelor afișate pe site.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *