Președintele Confederației Consumatorilor (TÜKONFED), Aydın Ağaoğlu, a făcut apel public pentru a opri „nebunia ciocolatei Dubai” care a cuprins Turcia, avertizând asupra efectelor nocive ale promovării excesive a consumului de lux, mai ales asupra copiilor, scrie stiridiaspora.ro.
„Ciocolata Dubai provoacă o adevărată frenezie de consum de lux, stimulând în special copiii și tinerii să aspire la produse costisitoare și extravagante,” a declarat oficialul turc. El a adăugat că fenomenul pune presiune asupra părinților și creează diferențe sociale în rândul tinerilor.
Ciocolata Dubai, un produs din fistic, kadayıf și ciocolată, a devenit extrem de populară în Turcia, mai ales prin rețelele de socializare, unde este frecvent distribuită. Cererea ridicată a făcut ca acest produs să fie vândut la prețuri exorbitante, ajungând chiar la 400 de lire pentru doar 100 de grame (aprox 54 de lei, n.r.).
În această cursă pentru a satisface cererea, numeroase patiserii, producători locali și chiar companii mici se întrec în a aduce pe piață ciocolata Dubai, însă prețul în continuă creștere a dus la apariția de produse contrafăcute.