Mania de a cumpăra orice în perioada reducerilor poartă denumirea de ”FOMO” sau ”frica de a rata ceva important”, spun psihologii. Românii simt o presiune pentru a cumpăra produse vândute la prețuri mici, chiar dacă, în realitate, nu au nevoie de ele, explică experții. Iar asta pentru că, pe moment, aceștia simt o satisfacție care îi face să uite de stres și probleme, precizează specialiștii.
„Am făcut cumpărături chiar dacă nu îmi trebuiau doar pentru că sunt reduse la preț, dacă nu erau la reducere, nu le luam.
Haine, jucării, ținând cont că am un nepoțel, tot timpul îi cumpar câte ceva”, declară o clientă.
„Mi s-a întâmplat, mi s-a întamplat. E fix ca cu reclamele: ai impresia că sunt bune de ceva și, de fapt, lumea e păcălită”, spune o alta.
Românii au cumpărat de Black Friday de la mașini, mobilă și jucării, la carne de porc și mezeluri. Numai un mare lanț de magazine a înregistrat în doar o singură zi peste 566.000 de vânzări.