Pot fi păcălite noile radare fixe ale Poliției? Explicații despre funcționarea dispozitivelor moderne ale agenților rutieri

Pot fi păcălite noile radare fixe ale Poliției? Explicații despre funcționarea dispozitivelor moderne ale agenților rutieri

Poliția a activat sistemul e-SIGUR, iar în cadrul acestuia au fost instalate numeroase radare fixe pe diverse drumuri din țară. Acestea vor fi utilizate pentru a sancționa toți șoferii care sunt surprinși depășind limita de viteză.

Noul sistem de radare fixe va fi operat pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN2, în județul Vrancea. Șoferii care vor fi înregistrați depășind viteza legală vor primi amenzile prin poștă.

„Noul sistem e-SIGUR este activ! Cum funcționează? Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști. Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Poliției Române.

Sistemul urmează să fie extins la nivel național, odată ce Poliția va achiziționa noi dispozitive.

Diferența dintre radarele tradiționale și noile radare fixe constă în modul de operare. Până acum, radarele utilizate de Poliția Rutieră erau operate manual de un agent. Când un șofer depășea limita de viteză, acesta era oprit imediat pentru a primi o amendă.

Potrivit explicațiilor oferite de polițistul Tavi Perțea, în timpul celor 10-15 minute necesare pentru întocmirea procesului verbal de contravenție, radarul nu mai era operațional.

„Practic, ca polițist, dădeai undeva la 6 amenzi într-o oră. Dacă erau 12 polițiști, undeva la 10-12 amenzi pe oră. Tu stăteai să-l amendezi pe unul, care avea 75 km/h, opreai radarul, timp în care pe lângă tine treceau alții cu 100-120 km/h, pe care tu nu puteai să-i sancționezi. Ei bine, cu aceste radare nu mai scapă niciunul, pentru că vor fi filmați șoferii încontinuu”, a explicat Tavi Perțea într-un clip postat pe contul său de YouTube.

În continuare, se va determina identitatea proprietarului vehiculului, care va fi solicitat să declare cine se afla la volan în momentul în care a fost consemnată contravenția.

Cod Rutier 2025. Ce sancțiuni riscă șoferii care circulă prea încet?

După ce identitatea șoferului a fost confirmată, Poliția va trimite, prin intermediul poștei, sancțiunea aplicată acestuia.

Spre deosebire de vechile radare, noile dispozitive fixe monitorizează continuu traficul. Astfel, toate vehiculele care comit încălcări ale regulamentului rutier vor fi înregistrate. Pe baza imaginilor obținute, se pot aplica sancțiuni pentru diverse alte abateri care ar fi putut scăpa atenției polițiștilor care foloseau radare mobile.

Un ofițer de poliție va analiza imaginile video capturate de radar pentru a determina ce reguli de circulație au fost încălcate, cum ar fi:

depășirea limitei de viteză;efectuarea unei depășiri ilegale;nepurtarea centurii de siguranță;conducerea agresivă;neutilizarea sistemelor de iluminare, etc.

„Eu cred că vor fi amendați cam un șofer pe minut, deci 60 pe oră. Cel puțin în primele luni, până când se va duce vestea și șoferii își vor revizui comportamentul”, a mai spus polițistul.

Prin urmare, veștile sunt triste pentru șoferii indisciplinați: Noile radare fixe sunt concepute astfel încât să nu poată fi păcălite, deoarece un operator va examina imaginile minut cu minut. În funcție de înregistrările efectuate, vor fi emise una sau mai multe amenzi, conform abaterilor identificate.

De exemplu, un șofer care depășește limita de viteză cu 15 km/h, încalcă linia continuă și nu poartă centura de siguranță va primi trei amenzi, câte una pentru fiecare încălcare. De asemenea, acesta va rămâne fără permisul de conducere timp de 60 de zile. Toate aceste sancțiuni vor fi aplicate pe baza imaginilor surprinse de noile radare fixe.

Taxiurile robot încep să dea rateuri. Spaimă pentru un călător când mașina a început să se învârtă în cerc

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *