Cât mai cred românii în etichetele „bio” și „natural” de pe produse. Un studiu oferă răspunsul care-i pune pe gânduri pe producători

Cât mai cred românii în etichetele „bio” și „natural” de pe produse. Un studiu oferă răspunsul care-i pune pe gânduri pe producători

 ‘Greenwashing’-ul, utilizarea excesivă a termenilor ‘natural’ și ‘bio’ și lipsa unor reglementări clare au amplificat această neîncredere. În acest context, consumatorii își doresc mai multă transparență din partea brandurilor și retailerilor, punând presiune pe companii să demonstreze autenticitatea produselor lor, se arată în studiu.

În ciuda scepticismului, interesul pentru sustenabilitate crește, arată sondajul. 43% dintre consumatori iau în calcul impactul ecologic al produselor atunci când cumpără, un procent în creștere față de anii anteriori. Totuși, acest interes nu se reflectă întotdeauna în alegerile de cumpărare din cauza prețului ridicat al produselor eco. Mai mult de jumătate dintre români (53%) spun că nu își permit să cumpere produse etice, ceea ce transformă sustenabilitatea într-un lux inaccesibil pentru mulți.Totodată, 38% dintre români spun că nu știu exact ce înseamnă o certificare eco autentică, ceea ce indică, atât o lipsă de informare, cât și o nevoie crescută de claritate din partea brandurilor. În lipsa unor criterii transparente, consumatorii sunt mai predispuși să creadă că termenii ‘natural’ și ‘organic’ sunt folosiți abuziv pentru a justifica prețuri mai mari.

Deși interesul pentru un stil de viață responsabil este în creștere, sustenabilitatea nu este încă un criteriu principal de achiziție pentru majoritatea românilor, spune studiul, citat de Agerpres. Doar 43% dintre consumatori iau în considerare impactul ecologic al produselor, iar acest procent, deși în creștere cu 5% față de anul anterior, rămâne sub pragul la care ar putea determina o schimbare reală în industrie.

Prețurile uriașe îi împing pe români să cumpere din BulgariaFactorii care împiedică un grad de adopție mai crescut rămân prețurile crescute, calitatea percepută și disponibilitatea produselor, ceea ce arată că, pentru mulți români, sustenabilitatea rămâne o preocupare secundară atunci când vine vorba de bugetul propriu.De asemenea, 29% dintre respondenți spun că disponibilitatea redusă a produselor eco în magazine îi împiedică să le cumpere mai des. Produsele sustenabile sunt percepute ca fiind mai greu de găsit, iar în unele cazuri, diferența dintre produsele convenționale și cele ‘eco’ nu este clar comunicată, ceea ce face ca alegerea să fie dificilă pentru consumatori.

Ce medicamente cumpără românii fără rețetă? Piața a ajuns la peste 1 miliard de lei

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *