Conform analizei realizate de agenția de asigurări LendingTree, care a evaluat cererile de despăgubire depuse între ianuarie și decembrie 2024, au fost raportate 36,94 incidente la fiecare 1.000 de șoferi Tesla, o creștere față de 31,93 incidente în 2023. Aceste incidente includ accidente rutiere, conducerea sub influența alcoolului, depășirea limitei de viteză și alte încălcări ale regulilor de circulație.
Pe locul al doilea în clasamentul incidentelor se află șoferii de Ram, cu 33,92 incidente la 1.000 de șoferi, având cele mai slabe rezultate în 16 state americane. Șoferii Tesla au înregistrat cele mai multe incidente în 11 state, iar cele mai îngrijorătoare statistici au fost observate în New Jersey și California, cu peste 70 de incidente la 1.000 de șoferi.
Analiza nu oferă informații detaliate despre circumstanțele accidentelor sau tehnologiile implicate, însă alte date sugerează riscuri semnificative, cum ar fi accidentele nocturne și utilizarea telefoanelor mobile în timpul conducerii. În plus, sistemele de asistență la condus ale Tesla, inclusiv Autopilot și Full-Self-Driving (FSD), au fost implicate în sute de accidente, dintre care unele au fost fatale.
Elon Musk caută să elimine obligația raportării accidentelor provocate de sistemele autonome, ceea ce ar putea complica reglementarea siguranței vehiculelor la nivel federal. În ceea ce privește incidentele cauzate de conducerea sub influența alcoolului, șoferii Tesla se află pe locul al treilea, cu 2,23 cazuri la 1.000 de șoferi, după Pontiac (3,11) și BMW (2,57). În contrast, mărcile mai puțin frecvente, precum Mercury și Cadillac, au raportat cele mai puține incidente.
Vehiculele Tesla sunt apreciate pentru siguranța lor structurală, Model Y fiind distins anual cu titlul „Top Safety Pick+”, iar Model 3 a obținut aceeași distincție între 2018 și 2022. Totuși, atunci când șoferii percep sistemele de asistență ca fiind complet autonome, riscurile se amplifică. Un studiu realizat de iSeeCars în noiembrie 2024 a relevat că rata accidentelor fatale pentru Tesla este de peste două ori mai mare decât media. Deși asistența la condus poate fi utilă, aceasta nu poate înlocui atenția umană, mai ales având în vedere că Tesla operează ca un sistem de nivel 2, care necesită supraveghere constantă din partea șoferului.
Deși inovațiile tehnologice au sporit siguranța vehiculelor, factorul uman rămâne cea mai mare provocare.
Creatorul celebrului ChatGPT îi închide ușa în nas lui Elon Musk: „OpenAI nu este de vânzare”