Acesta este cel de-al 17 tramvai Bucur LF produs la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) a Societății de Transport București și în prezent, se află în probe pe diverse linii din Capitală.
Potrivit reprezentanților STB, atunci când probele vor fi finalizate tramvaiul Bucur LF 417 va circula pe liniile 1 și 10, alături de noile tramvaie Imperio produse de Astra Vagoane Călători Arad, notează clubferoviar.ro.
Noul tramvai are o lungime 25,388 m, puțin mai scurt decât ”clasicele” V3A, care au 27 m, un număr de 43 de locuri pe scaune și o capacitate totală de 238 de locuri.
Tramvaiul Bucur LF 417 are următoarele caracteristici: indicatoare de traseu LED, instalație de audioamplificare pentru informarea călătorilor, instalație de iluminat salon cu lămpi LED, instalație de încălzire a salonului de pasageri, rampă de acces pentru persoane cu dizabilități.
Proiectul Bucur LF, tramvai cu podeaua coborâtă pe 60% din lungimea vehiculului, a fost lansat în anul 2006, iar în 2009, după parcurgerea etapelor de probe și omologare,primul tramvai a fost introdus în exploatare comercială.
Un an mai târziu, tramvaiul Bucur LF a intrat în producție de serie, fiind produse 15 vehicule până în 2016, când această activitate s-a oprit. În 2019, directorul general al STB SA de la acea vreme, Andrei Creci, anunța că se va relua producția de tramvaie la URAC, după ce în buget fusese prinsă suma de 134,1 milioane de lei pentru 18 vehicule.
Ulterior, au apărut însă problemele de finanțare, dublate de apariția pandemiei de coronavirus de tip nou, iar producția de noi tramvaie a bătut pasul pe loc, iar primul vehicul, care era așteptat să iasă pe poarta uzinei în prima parte a anului 2020, s-a lăsat așteptat degeaba. Club Feroviar a relatat la finele anului 2020 că pe linia de producție de la URAC se afla un tramvai Bucur LF. Numai că între timp, atât Primăria Municipiului București (condusă până atunci de Gabriela Firea), cât și STB au rămas fără lichidități, iar producția de tramvaie la URAC a fost pusă în așteptare.