”În perioada sărbatorilor pascale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pune la dispoziţie următoarea evaluare comparativă a informaţiilor oferite consumatorilor pentru produsele tip cozonac, comercializate în marile lanţuri de retail din România. Au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci, produse de unităţi proprii sau furnizori din sectorul privat pentru reţele precum Carrefour, Auchan, Mega Image, Penny”, au transmis, joi, reprezentanţii ANPC. Ei au menţionat că au identificat produse care conţin până la 21 de aditivi diferiţi, inclusiv în aluat, umplutură şi glazură, iar acest lucru ridică semne de întrebare privind originea naturală cât şi calitatea produselor, mai ales în cazul produselor prezentate drept ”tradiţionale” sau ”de casă”. ”Aducem în atenţie faptul că numeroase produse utilizează premixuri fără a menţiona proporţia reală de ingredient activ (ex: nucă), ceea ce poate induce în eroare consumatorul cu privire la conţinutul real al umpluturii. În unele cazuri, umpluturile nu sunt menţionate în denumirea produsului, iar procentul efectiv de nucă este net inferior percepţiei create”, au mai transmis comisarii ANPC. Ei mai atenţionează că dacă în denumirea produsului se regăsesc ingrediente precum: nucă / rahat / stafide / cacao / mac trebuie ca în lista de ingrediente să se regăsească ponderea / cantitatea lor în produsul finit. Deopotrivă, indicarea cantităţii/ponderii în lista de ingrediente se menţionează şi în cazul în care ingredientele următoare: nucă/rahat/stafide/cacao/mac se regăsesc pe ambalaj evidenţiate prin desene sau grafică. Reprezentanţii ANPC s-au referit şi la etichetarea anumitor substanţe sau produse care provoacă alergii sau intoleranţe (alergeni) ”În orice cicumstanţă consumatorului trebuie să i se furnizeze informaţii într-un mod complet şi precis pentru a face o alegere în cunoştinţă de cauză . Menţionarea alergenilor în lista ingredientelor nu este suficientă atâta timp cât nu sunt puşi în evidenţă printr-un set de caracteristici grafice care îi diferenţiază clar de restul listei de ingrediente, de exemplu prin font, stilul caracterelor sau culoarea de fond”, a mai transmis sursa citată.
Posted inActual
ANPC a analizat mai multe tipuri de cozonaci – s-au găsit până la 21 de aditivi diferiţi. Calitatea produselor, pusă sub semnul întrebării
